Nová česká hra Someday You’ll Return má světové parametry, přitom byla z velké většiny vytvořena v pouhých dvou lidech. Podíváme se v ní do českých lesů, kde budeme pátrat po ztracené dceři.
Vývojářský tým CBE Software není na české videoherní scéně žádným nováčkem, nikdy však nedosáhl proslulosti, které se dostává například Warhorse nebo Bohemia Interactive. To se ale možná brzy změní, protože jejich novinka patří do žánru, který je aktuálně v kurzu.
Someday You’ll Return je tzv. walking simulator a po většinu času v něm budete procházet virtuální přírodou, inspirovanou skutečnou přírodou Českého Švýcarska. A kochat se… Přestože většinu vývoje měli na starosti jen dva lidé, nebáli se jít do technicky náročného Unreal Enginu a výsledek vypadá vyloženě skvěle. Co hře chybí na detailech dohání celkovou kompozicí krajiny a díky skvělé práci se světlem mnohdy vypadá lépe než řádově dražší Kingdom Come. To ale není příliš fér srovnání, na rozdíl od něj se totiž Someday You’ll Return odehrává na daleko menší ploše, spíše než otevřeným světem je pavučinou cest a cestiček.
Orientace v herním světě je podstatnou složkou hratelnosti a také jednou z nejlepších vlastností hry. Zatímco většina konkurence si pomáhá pomocí interaktivních map, kompasů či uživatelského rozhraní, zde se musíte spolehnout na turistické značení. Pokud někam potřebujete dojít, nezačne vám v prostoru blikat obrovský vykřičník, ale musíte se podívat na turistické cedule a pak se například jednoduše vydat „po modré“. Svět hry je oproti realitě samozřejmě zhuštěný a od každé značky vidíte většinou hned tu další, navíc obsahuje spoustu orientačních bodů. Nechci říkat, že jsem během těch zhruba dvaceti hodin potřebných k dohrání nikdy nezabloudil, ale vždy to bylo jen a pouze mojí chybou.
Pokračování recenze v odkazu…
Kompletní recenzi najdete na stránkách Bonusweb.cz ZDE.