Po více než roce od vydání první epizody se konečně uzavřel příběh druhé sezony interaktivního seriálu Life is Strange 2. Dosáhnout geniality prvního dílu se tvůrcům nepodařilo a i když je potřeba ocenit, že se pouští do složitých společenských témat, výsledek moc přesvědčivě nepůsobí.
Francouzské studio Dontnod se snaží videohry posunout dál. Nikoli technickou kvalitou (ta je naopak u jejich her mizerná), ani originální hratelností (která v podstatě neexistuje), ale tím, že se pouští do závažných témat. Na rozdíl od dnešního mainstreamu se nesnaží jen prodávat výplň času pro „vousatá mimina“, ale také něco sdělit.
Byť jsou obě sezony Life is Strange v podstatě o dětech, působí dospěleji než většina her s ratingem 18+. Tentokrát mám však pocit, že to Dontnod s přesahem trochu přehnali a Life is Strange 2 slouží více jako vyjádření politického postoje než svébytné umělecké dílo.
Hra vypráví příběh bratrů Diazových, kteří utíkají napříč Spojenými státy před policií. Ta je nespravedlivě viní ze smrti policisty. Než aby se tito mladí latinoameričané pouštěli do vysvětlování tragické události, ke které došlo vinou nadpřirozeného úkazu, rozhodnou se utéct do Mexika. Příběh se odehrává v politicky divokém období kolem nástupu Donalda Trumpa do kanceláře prezidenta Spojených států a jedním z jeho hlavních témat je problematika imigrace.
Pokračování recenze v odkazu…
Kompletní recenzi najdete na stránkách Bonusweb.cz ZDE.