Deset ze čtrnácti zaměstnanců ruského studia Odd Meter emigrovalo do sousedního Kazachstánu, aby mohli dát světu originální filmovou hry Indika. Kvůli jejich protiválečným postojům jim v zemi hrozí vězení, samotná hra je pak sarkastickou obžalobou pravoslavné církve.
Že se bude Indika „tak trochu“ odlišovat od běžné produkce, bylo jasné už při jejím oficiálním oznámení, přeci jen historických her o pravoslavných jeptiškách v Rusku na přelomu 18. a 19. století, jejichž autoři by se odkazovali na díla Bulgakova a Dostojevského, nevychází zrovna příliš. Nic nás ovšem nemohlo připravit na to, jaký absurdní úlet nakonec dostaneme.
Indika se příčí veškerým žánrovým škatulkám. Nejblíže má asi k „walking simulátorům“, protože jde o přísně lineární hru s velikým důrazem na vyprávění příběhu. V rámci těch pěti šesti hodin ovšem dojde i na „motocyklové“ závody, 2D retro pixelartovou plošinovku nebo řešení prostorových hádanek. Co je na tom nejzvláštnější, je pak skutečnost, že nejde jen o prvoplánovou snahu se odlišit, ale celé to dohromady dává svým bizarním způsobem smysl.
Hlavní hrdinkou je mladá jeptiška posedlá ďáblem, jehož neustálé komentáře nahlodávají její pevnou víru v Boha. Ostatní sestry v pravoslavném klášteře jsou si vědomé, že Indika se od nich „odlišuje“, a šikanují ji tak dlouho, až je nucena uprchnout. Na útěku se pak setkává s raněným dezertérem Iljou a tato nepravděpodobná dvojice se pak společně vydává na cestu za spásou.
Kompletní recenzi najdete na stránkách Bonusweb.cz ZDE.