Hry z dílny českého studia Amanita Design se vyznačují špičkovým audiovizuálním zpracováním a nejinak je tomu i v Botanicule, která plynule navázala na veleúspěšné Machinarium. Ocitáte se v kůži pěti různorodých tvorů, kteří se snaží rozmanitými úkony zachránit strom, jehož míza je vysávána krvežíznivým monstrem.
Je nám předložena hra, která svým zpracováním i herní náplní odpovídá tradicím již vyhlášeného českého studia, jen je technokratické prostředí robotů vyměněno za motiv přírody. Jedna nádherně zpracovaná obrazovka střídá druhou, do toho všechny detailně propracované animace, které jen potvrzují, že Amanita patří ke králům nejen české videoherní animátorské tvorby. Obdobně je na tom i zvuková stránka – ani tentokrát nejsou ve hře klasické dialogy či mluvené slovo, postavičky se dorozumívají různými skřeky. Těchto citoslovců ve hře najdeme velké množství a efektně dokreslují atmosféru, což lze říct i o hudbě, za kterou tentokrát stojí umělecké uskupení nesoucí název Dva.
Je to prostě skvělá podívaná, umělecký zážitek plný nesmírně živého světa, který vás bude bavit objevovat a poznávat, co se v něm děje. S herní náplní je to krapet horší – logické úkoly nejsou úplně nejtěžší a nehrozí moc míst, kde by se hráč zasekl. Zase tak jednoduché to ale mít nebude, úkoly jsou v rámci možností nápadité, moc často se neopakují a když hráč přijde na princip řešení, dobrání se do úspěšného konce nezabere příliš mnoho času. V podstatě jde o to jen klikat na různá místa na obrazovce a čekat, co se bude dít.
Amanita Design je početné studio, v rámci kterého se každý z tvůrců věnuje primárně své vlastní hře a ostatním pomáhá. Autorem Botaniculy je Jaromír Plachý, který do ní dokázal vložit nejen své vlastní animátorské umění, ale také svoje vlastní vidění světa. To je sice místy až příliš infantilní a dětinské, rozhodně je ale roztomilé a líbivé. Hra si plyne svým poklidným tempem a téměř po celou dobu hraní se příjemně bavíte. Jen je škoda, že hra trvá tak krátce a dá se dohrát za pár hodin. Zamrzí také, že tvůrci nedokázali více využít rozmanitosti činností pěti různých postav.
Botanicula je nádherná adventurní hříčka nespoléhající tolik na příběh a vyprávění, ale hlavně na vydařené zpracování jak grafiky, animací či zvukové stránky, tak i samotných logických puzzlů.