Vynikající horor, který se sice nebojí zobrazit explicitní násilí, dokáže však děsit i mnohem sofistikovaněji. Amnesia kraluje žánru, který před deseti lety pomáhala založit.
Už od své prvotiny Penumbra z roku 2007 dělají švédští Frictional Games pořád to samé. Nechají hráče bloudit v temných chodbách, řešit logické hádanky a ukrývat se (a občas i zběsile utíkat) před nesmrtelným monstrem. Ať už se hráč pohybuje v zamrzlých jeskyních, opuštěných hradech či pod mořskou hladinou, kromě věčného nedostatku světla musí řešit i křehký psychický stav hlavní postavy, která se při neopatrném zacházení může doslova vyděsit k smrti.
Opakování dělá mistry a přes obrovské množství napodobitelů zůstávají Frictional Games nepřekonaní. Nový díl Amnesie jejich výjimečnou pozici upevňuje.
A přitom je to pořád to samé. Hlavní hrdinka Tassie se po havárii malého letadla sice na chvíli ocitne v otevřené poušti, už po pár minutých bloudění však nalézá jeskynní komplex a klasická hororová zábava může začít.
Pár vylepšení oproti předchozím dílům se tu naštěstí přeci jen najde. Rebirth je například daleko výpravnější, než bylo zvykem. Kromě jeskyní se podíváte do opuštěné vojenské pevnosti z 2. světové války nebo do kanalizačního systému, čas od času se vám podaří dostat zpátky na povrch a nechat své omlácené tělo vyhřívat v paprscích slunce. Jde o vítané momenty klidu v jinak konstantně hutné atmosféře strachu a neznáma.
Pokračování recenze v odkazu…
Kompletní recenzi najdete na stránkách Bonusweb.cz ZDE.