Byly časy, kdy jsme na největší evropský herní veletrh – Gamescom – jezdili pravidelně. Dokonce ještě v dobách, kdy se jmenoval Games Convention a sídlil v německém Lipsku. Poprvé tomu bylo – tuším – v roce 2003. Vzpomínám si na to, jako by to bylo včera. Moje první herní výstava, žádné domluvené meetingy, svobodné obcházení (tehdy velmi skromné) výstavní plochy a náhodné domlouvání prezentací her. Mezi nimi byly například hry od tehdy populárního DreamCatcheru (Cipher, Riddle of the Sphinx…) nebo třeba první předváděčka alfa verze hry Fenimore Fillmore The Westerner u tehdy začínajícího vydavatele dtp. Report z výstavy jsem tenkrát psal pro BonusWeb, který ještě vedl legendární „Vreco“.
Ale proč to zmiňuji právě teď?
Protože přesně takhle se cítím i dnes. Vyrazili jsme s Plutem na Gamescom snad po sedmi letech. Když jsme výstavu navštěvovali pravidelně před 10 lety, měli jsem itinerář plný schůzek. Letos máme schůzky tři. Vracíme se vlastně na úplný začátek a jsme zvědavi, čím nás Gamescom překvapí.
Nejvíc toho samozřejmě očekáváme od indie scény, na které žánr adventur v poslední době stojí. Setkáme se ale také s Charlesem Cecilem, jehož Revolution na Gamescomu oznámí nějakou velkou novinku, koukneme se na nové adventury od Microids (Tintin Reporter, Murder on the Orient Express, Agatha Christie – Hercule Poirot: The London Case) no pozdravíme také ukrajinské Frogwares, kteří na rok 2025 připravují zbrusu nový – údajně survival horror – projekt. Toliko z toho, co máme domluveno.
A dál? Zkusíme se podívat na stánek Mooney Publishing (hry Farewell North a Smushi Come Home), Raccoon Game Studio (hra Shadows on the Walls), Dont Nod (hra Harmony) a také 11 bit Studios (ambiciózní scifi projekt Alters).
A snad toho objevíme ještě víc. Zítra večer sem zkusíme postnout, co vše jsme během středy viděli.
Držte nám palce a těšte se. My už se zítřka nemůžeme dočkat.