I vzhledem k dokončování překladu Broken Sword – Shadow of the Templars: Reforged a také práci na české sekci připravovaného překladu knížky Umění klasických adventur jsme se s těžkým srdcem rozhodli návštěvu letošního Gamescomu vynechat. I přesto se pokusíme sesumírovat a představit tituly, které byly v Kolíně předváděny. A protože jich bylo nebývale mnoho, rozprostře se reportáž do několika dílů.
Broken Sword – Shadow of the Templars: Reforged
Revolution Software
Stejně jako v loňském roce byla největším adventurním hitem výstavy remasterovaná verze prvního Broken Swordu. Tentokrát již byla těsně před vydáním a tak mohl Charles Cecil umožnit novinářům samotnou hru si vyzkoušet. Jediný zástupce redakce v Kolíně Jan Srp byl jedním z vyvolených a z této návštěvy sepsal reportáž pro BonusWeb. Jak se posléze ukázalo, hra splnila přesně to, co slíbila. A nyní se již v Revolution Software doufejme naplno vrhnou na šestý díl.
Německé studio Level Labs se sídlem v Lipsku si na Gamescomu odbylo premiéru a představilo zde svou prvotinu s názvem MachineRe. Jedná se o first person hororovou adventuru odehrávající se v temrných industriálních hlubinách alternativního 19. století. Hrajete za geniální vědkyni Claire Freude, která se potřebuje z bludiště skladovacího prostoru dostat pryč.
Crackernuts je krátká příběhová hra na motivy skotské pohádky o dívce, která si za trest prohodila hlavu s kozou. Nyní koza i dívka provozují knihkupectví a marně se snaží zaplatit své složenky. Země totiž upadla do temnoty a téměř nikdo již nečte. Dostanete za úkol zjistit, co se pokazilo, vyhledat čarodějnici, jenž vás proměnila v tuto zrůdu a objevít temné tajemství v samotném srdci královské rodiny, která této zemi vládne. Unikátem hry jsou skutečné, ručně vyrobené loutky, které jsou následně použity v samotné hře.
Máte rádi Babu Jagu a domek na kuřích nožkách? Pak by se vám mohla líbit Reka, third person akční adventura německého studia Emberstorm Entertainment. V roli Reky, mladé aspirantky na čarodějnici, jejíž učitelkou a mentorkou není nikdo jiný než sama Baba Jaga, se vydáváte na putování tajemnou slovanskou přírodou konce 19. století. Po celou dobu vás doprovází váš vlastní domek na kuřích nožkách, do kterého můžete kdykoliv vstoupit. Hra je mixem adventury, RPG a craftingu. V otevřeném světě budete sbírat různé předměty a zásoby, které budete využívat k výrobě nástrojů, vylepšování vlastního domu, vyrábění lektvarů i pomáhat si při čarování. Tato hra vyšla krátce po skončení Gamescomu a můžete si ji pořídit na Steamu ZDE.
Will: Follow the Light
TomorrowHead Studio
Američtí vývojáří z TomorrowHead Studio představili hru inspirovanou walking simulátorem Firewatch, jenž ponese název Will: Follow the Light. Budeme v ní řídit plachetnici či psí spřežení po severských krajích, řešit hádanky za pomocí meteorologické stanice a realistického navigačního systému. A nad tím vším bude maják, jenž bude produkovat světlo, které máte následovat.
O černobílé adventuře Prim jsme psali již před mnoha lety. Od té doby se vývoj stále natahoval, tvůrci se z CMMN CLRS přejmenovali na Common Colors, stihli vydat demo i spustit Kickstarterovou kampaň. Na Gamescomu opět předváděli své dílo insiprované legendárními filmy Tima Burtona. A zdá se, že se hra konečně blíží ke svému vydání, datum bylo stanovené na 24. října 2024. Dočkáme se?
Follow the meaning
HiKing Mind Studio
Polští vývojáři z HiKing Mind Studio připravují jako svoji prvotinu ručně kreslenou point and click adventuru nesoucí název Follow the meaning. V ní se dostanete do podivného městečka, jehož obyvatelé mají strach z nedaleké léčebny a jejich lékařů. Jakožto detektiv Paul Trilby se snažíte přijít záhadě na kloub.
Journey Beyond the Edge of the World
Markus Koepke
Atmosférickou first person adventuru Journey Beyond the Edge of the World připravuje německý filmař Markus Koepke. Ten se zhlédl ve tvorbě počítačových her a rozhodl se přenést filmařský zážitek i na počítače. Připravil si pro nás mysteriózní retro-scifi, ve které zavede hráče do roku 1953 na rybářskou loď, která se nachází někde v oceánu. Nevíte, kdo jste ani kde přesně se nacházíte. Jenom slyšíte tajemný zvuk přicházející od můstku. A tak začnete pátrat… Jak můžete vidět z přiloženého videa, autor zvolil hodně zvláštní rozpixelovanou grafiku doplněnou moderními vizuálními efekty a 3D zvukem.