Kromě jednotlivých (větších) firem se na Gamescomu nacházely také stánky seskupující několik menších vývojářů z konkrétních zemí. Mohli jsme tak narazit na obří „stan“ Francie, Koreje, nebo třeba České republiky (kde – bohužel – pro nás adventuristy nebylo nic k vidění). Nás nicméně zaujal prostor označený jako „Swissgames“, kde se prezentovala více než desítka nezávislých vývojářů z hornatého Švýcarska. A mezi nimi nešlo přehlédnout také dvě adventurky. Tedy především jednu, a to díky její silně stylizované „vodové“ grafice, která se vymykala všemu, co bylo v širokém okolí k vidění.
„Echo of the Waves je 2,5D adventura, ve které se vcítíte do role mladého kartografa a hudebníka Zephyra,“ pověděly nám o své hře nadšené zakladatelky týmu Oneira Games, sestry Adriana a Eleonor de Pestersové. „Zephyr je na tajemné výpravě, o které vám nyní víc neprozradíme, nicméně během ní zjistí víc o sobě samém, o své úloze v kmenu, z něhož pochází, a o světě, který jej obklopuje. Pomocí malé dřevěné loďky cestuje mezi různými mořskými ostrůvky a poznává jejich tajemství a historii.“ V hratelné demoverzi, kterou si děvčata na Gamescom přivezla, šlo cestovat mezi vícero ostrovy, což ale bude možné až v pozdějších fázích hry. Herní svět se bude před hráčem otevírat postupně.
Echo of the Waves je pozoruhodná hned dvěma věcmi. Tou první je forma interakce s herním prostředím, která probíhá prostřednictvím kouzelných hudebních nástrojů. „Celá hra je vlastně o poznávání přírody,“ dodávají k obsahu hry autorky. „Zephyr s ní komunikuje pomocí svých kouzelných nástrojů, jimiž například odkrývá tajné zprávy, zachycující historii světa, v němý jsou ukryty.“ V zásadě je tedy hratelnost postavena na objevování prostředí a odhalování jeho tajemství pomocí hudby.
Druhou pozoruhodnou věcí, které si člověk nemůže nevšimnout, je grafika, kompletně vyvedená ve vodových barvách. „Všechno, co na obrazovce vidíte, jsou vodové barvy, ať už digitální nebo ručně kreslené,“ uvádějí vývojářky a na hratelné ukázce nám ukazují, v čem tkví onen „půl-třetí“ rozměr hry. Grafika lokací je totiž rozvržená do mnoha vrstev, které se při pohybu postavy do stran posouvají v odlišných úrovních a navozují tak falešný dojem 3D (tzv. paralaxní scrolling). Ve spojení se zvoleným grafickým stylem to vypadá parádně. Děvčata nás v rychlosti provedla po dvou ostrovech, z nichž jeden byl tvořen různobarevnými korálovými útvary, a my museli uznat, že jedinečné umělecké vizuální pojetí hry rozhodně má něco do sebe.
Jak jedinečná bude celé hra, za kterou stojí pouze pětičlenný tým, teprve uvidíme. „Studio jsme založily my dvě, ale s grafikou, animacemi a hudbou nám pomáhají další tři kamarádi,“ uzavřely prezentaci sestry de Pestersové a dodaly, že ačkoliv jsou již s vývojem poměrně daleko, očekávají dokončení hry až koncem příštího roku. Na výsledek jsme moc zvědaví.
Autor:
Petr Ticháček