Při procházení jednoho z veřejných pavilonů na Gamescomu nás upoutal žlutý stánek s malovanou postavičkou a podivným názvem The Many Pieces of Mr. Coo. Tato kombinace přitáhla naši pozornost a protože byla k dispozici volná obrazovka i s myší, rozhodli jsme si vyzkoušet hratelnou ukázku.
Okamžitě se nás ujala prezentující osoba, ze které se vyklubal samotný hlavní tvůrce hry, uznávaný španělský animátor Nacho Rodríguez. Při hraní krátké ukázky se rozvyprávěl o minulosti nejen své, ale i hlavní postavičky jménem Mr. Coo. „Sám se věnuji animaci už dlouhá léta. Podílel jsem se na řadě projektů, hlavně na internetu, v reklamním průmyslu či při tvorbě videoklipů. Vytvořil jsem i několik krátkometrážních animovaných filmů a podílel se na práci na projektu O.zen pro Ubisoft. Ale vždy jsem si chtěl vytvořit vlastní hru. To se mi plní s titulem The Many Pieces of Mr. Coo. Jeho hlavní postavou je právě osoba se jménem Mr. Coo. Tato postavička mě provází už od mého mládí, poprvé jsem ji nakreslil asi ve svých třinácti letech. Inspirací při jeho tvorbě pro mě byl Bílý muž z kreslené série o Růžovém panterovi. Jedná se vlastně o hlavu s větším nosem. Snažil jsem se udělat postavu co nejjednodušší, protože jsem věděl, že ji budu muset nakreslit milionkrát. Tehdy byl ještě bezejmenný, jeho jméno mi vyvstalo na mysl až někdy v roce 2004, kdy jsem jej poprvé použil v některém ze svých projektů. V roce 2008 s ním dokonce vznikla první krátká hra – flashová adventurka Mr Coo: El Laberinto Esférico. Ale pořád jsem cítil, že chci něco víc. A tak jsem v roce 2012 začal svou dlouhou cestu k vytvoření The Many Pieces of Mr. Coo.“
Jedná se téměř o projekt jednoho muže. „Já jsem vedoucím projektu, jsem animátor, nakreslil jsem každou scénu, snímek po snímku. Mám rád 2D animaci. Pokud se využívá 3D, jste až moc závislí na použité technice. Kreslení je naopak přímé a expresivní, tedy pokud samozřejmě umíte malovat. Ale já radši nakreslím tisíce obrázků, abych dodal postavě ve 2D život než abych to udělal jednou jedinkrát ve 3D. Pak se totiž postava nemůže vyvíjet. Jakmile ji jednou uděláte ve 3D, tak zůstává pořád stejná, pokud se ji teda nerozhodnete předělat. Ale já chci, aby se moje postava vyvíjela každým snímkem. Mám rád minimalistické pozadí a v popředí akci beze slov. Kromě již zmíněného Růžového pantera mě hodně ovlivnila italská animátorská ikona Bruno Bozzetto. Chtěl jsem zkusit přinést tento druh animace od krátkých animovaných filmů na pole počítačových her. Takže hra nemá žádný interface, žádný inventář, žádné slova,“ nastínil Rodríguez základní popis hry.
Záměrně bylo v první větě předchozího odstavce slovo téměř, na hře se totiž podíleli i jiní tvůrci, byť v menším rozsahu. Hodně tomu dopomohlo španělské studio Gammera Nest, které pomáhá nezávislým vývojářům k dokončení jejich projektů. „Asi nejdůležitější podporou od nich je pomoc s kódováním v Unity. Sám jsem začínal na klasických flashích a se svými zkušenostmi jsem zamrznul u ActionScriptu. Všechny animace jsem dokončil už v roce 2020, od té doby se to snažíme dát nějak dohromady,“ upřesnil informace španělský animátor.
Jak nám ukázala hratelná verze, bude se jednat o klasickou animovanou hříčku ne nepodobnou dílům českého studia Amanita Design. „Naše hra je surrealistická ručně kreslená point and click adventura za zajímavými a zábavnými puzzly. Hlavní postava Mr. Coo byla rozřezána na tři části, každá z nich má vlastní osobnost. Respektive, teprve bude rozřezána v pozdější fázi hry, než kde jste teď vy. Každopádně uvízne v tomto podivném tajemném světě a potřebuje pomoc od hráče, aby jej seskládal zpátky do jediné postavy a dostal jej pryč z tohoto světa,“ uzavřel Nacho své vyprávění základním popisem příběhu.
Když jsme se u stánku na Gamescomu loučili, sám Nacho Rodríguez sliboval, že hra vyjde v horizontu tří týdnů. Což se nakonec podařilo a hra vyšla již v průběhu minulého týdne. Pokud by vás vyprávění o této ručně kreslené a animované point and click adventuře zaujalo, můžete si ji pořídit na jejím steamovém profilu. Na stejné adrese pak najdete i nejnovější verzi hratelné demoverze, která vám naznačí, co můžete od hry čekat.