Oficiálního oznámení jsme se dočkali až během večerního Microsoft Xbox Showcase, my šťastnější jsme to po osobní schůzce s Charlesem Cecilem věděli již o pár hodin dřív. Už když jsme vyráželi do Kolína nad Rýnem na herní veletrh Gamescom, tak jsme věděli, že šéf týmu Revolution Software chystá velké oznámení. Tajně jsme doufali, že by mohlo jít o šestý díl Broken Swordu. Nakonec jsme se dočkali oznámení dokonce dvou her – již zmiňovaného šestého pokračování a také nového remasteru prvního dílu. Vezměme to tedy postupně.
Broken Sword 6: Parzival’s Stone
Podobně jako v předchozích dílech se i tentokrát vydávají George Stobbart a Nicole Collard na dobrodružnou výpravu za historií protkaným tajemstvím. Jak již napovídá podtitul, budeme se zajímat o dávné historické události spojené s Parzivalem, jehož sice v pozdější době proslavil Richard Wagner svou stejnojmennou operou, na světlo světa jej však vynesl nejspíš na začátku třináctého století německý spisovatel Wolfram von Eschenbach ve své středověké epické básni Parzival. V ní se opírá o artušovskou legendu o hledání svatého grálu, přičemž původním zdrojem, ze kterého von Eschenbach čerpal, by mohly být orientální písně či eposy sahající až do dob krále Šalamouna. A jak napovídají úvodní záběry z představení hry, zavítáme také na francouzský hrad Montségur, jedno ze starých katarských sídel, kde by podle pověsti mohl být ukrytý samotný grál. A mohla by tato zřícenina na francouzské straně Pyrenejí být právě oním tajemným hradem zmíněným v Parzivalovi pod staroněmeckým názvem Munsalväsche? Tak či tak nás čeká napínavé dobrodružství po honbě za místem, kde by mohl být ukrytý svatý grál. Ovšem možná ne v takové podobě, jaký bychom čekali… Při pátrání po tajemném prastarém manuscriptu samozřejmě nebudeme sami, půjdou po něm i další badatelé a to vše zaobalené v příběhu plném konspiračních teorií, nacistických lovců pokladů, vládních agentů, nadnárodních energetických korporací, starověké historie i kvantové fyziky.
Hra je zatím ve vývoji dva roky a přesné datum vydání ještě nebylo stanoveno. V rozhovoru s Charlesem Cecilem jsme si dělali srandu, že to bude přesně za dva roky – stejně jako u posledního dílu oznamuje vydání na Gamescomu, takže se za dva roky uvidíme u dokončeného díla.
Každopádně nepůjde o VR hru, jak strašily v minulých měsících zvěsti na internetu, ale o klasickou point and click adventuru. Nebude ale až tak úplně v klasickém 2D, sám Charles tuto technologii nazývá „super 2D“. Vše bude napasováno na klasická ručně namalovaná pozadí i postavy, na což ale bude použita 3D geometrie, jenž i ve vysokém rozlišení přinese potřebnou flexibilitu pro vytvoření správného filmového zážitku, který je možný právě jen ve 3D. Sami jsme zvědavi, jak to s touto technologií dopadne, ve zveřejněném úvodním traileru však vypadá více než dobře.
Broken Sword: Shadow of the Templars: Reforged
Druhou oznámenou hrou se stal Broken Sword: Shadow of the Templars: Reforged, tedy remake původního prvního dílu, který vyšel před sedmadvaceti lety a započal historii úžasné adventurní série jménem Broken Sword. Právě díky době svého vzniku je v současné době obtížné hru spustit na moderních počítačích, navíc jen v původním malém rozlišení. Nepovedený Director’s Cut sice před pár lety pomohl přivést hru kromě moderních počítačů i na tablety a mobilní telefony, znalce originálu však hodně zklamal. Nemá cenu popisovat, co vše bylo v původním remaku špatně, to si ostatně můžete přečíst v samotné recenzi. I Charles Cecil není se stavem spokojený a tak se rozhodl pro remaster původního díla, které převede do 4K. Můžeme tedy potvrdit, že půjde o předělávku toho správného originálního Broken Swordu: The Shadow of the Templars. Podařilo se zajistit drtivou většinu originálních kreseb, které byly znovu naskenovány a převedeny do vyššího rozlišení. Při převodu animací do vyššího rozlišení bylo použito pomoci umělé inteligence, která u postav pomohla s animacemi těla, přičemž o obličej a detailní výrazivo se postarali lidští umělci. Z této verze jsme měli možnost vidět i kousek hratelné ukázky a nutno přiznat, že i když atmosféra pixelované grafiky trochu chyběla, staré známé lokace ve 4K vypadají skutečně úchvatně. A Charles Cecil je dost velký puntičkář, aby byly všechny detaily dotaženy do konce. Ve hře bude navíc kdykoliv možné přepnout jedním tlačítkem do původní originální grafiky. Zatímco hudba a zvuky budou pokud možno co nejlépe vylepšeny na současný kvalitativní standard, pro dabing budou použity původní originální samply známých herců. Zde bude potřeba počítat s horší kvalitou, převod pomocí umělé inteligence na lepší kvalitu by nedopadl dobře a předabování postav nepřipadá v úvahu. Remaku původního Broken Swordu bychom se měli dočkat v první čtvrtině příštího roku.