Již před časem bylo oznámeno, že zakladatelé Sierry, manželé Ken a Roberta Williamsovi, začali během covidového období tvořit novou adventuru. Po několika měsících usilovné práce se konečně objevují první základní informace o této tajemné hře. Nově vytvořené studio Cygnus Entertainment LLC vytváří adventuru s názvel Colossal Cave 3D Adventure.
Znalci historie adventur jistě okamžitě zbystřeli. Colossal Cave Adventure byla totiž historicky první adventura, která stvořila tento žánr a dala mu i jméno. V roce 1976 ji stvořil Will Crowther, tehdy ještě pro sálový počítač PDP-10. Posléze se k němu přidal i Don Woods, který pomohl hru ještě více rozšířit a přidal i prvky fantasy. Sám tvůrce hledal inspiraci při procházení nejdelšího jeskynního systému na světě – Mamutí jeskyně v americkém Kentucky.
Tehdy se samozřejmě jednalo o textovou adventuru, ve které jste procházeli jeskynním systémem a řešili jednotlivé úkoly či hádanky, abyste za odměnu získali poklady a zlato. A právě touto hrou se manželé Williamsovi inspirovali. „Během pandemie jsem neměl co dělat a tak jsem napsal knihu o starých dobách v Sierra On-Line. Její úspěch mě překvapil a přinesl spoustu starých vzpomínek na dobu, kdy jsme tvořili hry. To mě vedlo k tomu zapátrat, jak se tvoří moderní hry a jen tak pro zábavu jsem si zkusil něco naprogramovat v Unity. Hledal jsem něco zajímavého k naprogramování, až mi Roberta vnukla nápad na Colossal Cave. Roberta začala s adaptací hry do 3D prostředí, já jsem zase dal dohromady tým. Jakmile jsme se začali hlouběji nořit do samotné hry, objevili jsme neočekávané vrstvy komplexnosti, které vysvětlují, proč byla tehdy hra tak úspěšná. Měla adventurní prvky, zajímavé postavy, humor, akční prvky, bodovací systém a velký svět k prozkoumání. Tohle je prostě hra, která přinese zážitky nové generaci hráčů a je to stoprocentně něco jiného, než můžeme vidět na současném herním trhu,“ řekl Ken Williams.
A o co tedy půjde? Kompletní svět jeskyní z původní textové adventury bude převeden do moderního 3D provedení. Hra bude viděna z pohledu očí hráče a bude určena jak pro normální počítače, tak i pro virtuální realitu Oculus Quest 2. Hlavním úkolem bude samozřejmě prozkoumat jeskyni a nalézt všechny poklady. Během této dlouhé cesty (přes 143 lokací) samozřejmě potká širokou plejádu postav, přičemž s některými se utká, s některými se pobaví. Můžeme se tak těšit na trolla (stojícího u trollího mostu), medvěda, hada, trpaslíky (samozřejmě jich bude sedm) či piráta. Najít všechny poklady nebude jednoduché, široká šíře jednotlivých puzzlů a hádanek bude skutečnou výzvou.
Přesné datum vydání hry ještě nebylo stanoveno, sami autoři předpokládají vydání na podzim letošního roku.