Je to již spousta let, kdy do světového povědomí vstoupil Kinoautomat. Tedy unikátní projekt, kde si diváci sami volili, kudy se bude příběh ubírat. Na podobném principu se rozhodli zpracovat svou hru i tvůrci ze studia Play by Ears, jen místo filmů kompletní příběh jen posloucháte. Její název je Důkaz 111.
Ano, jedná se o první českou interaktivní hru založenou pouze na zvuku. Trochu zjednodušeně by se dalo říct, že jde o interaktivní audioknihu. Ta je zatím funkční jen na mobilních telefonech, kde sami můžete rozhodovat, kudy se bude příběh ubírat.
U podobného projektu je příběh nesmírně důležitý, neřku-li klíčový. Tvůrci se rozhodli pro noirovou detektivku, jejíž scénář napsal Vladimír Mareček. V příbehu se přenesete do osmdesátých let ve Spojených státech amerických, kde se stanete Alicí Wellsovou, náčelnicí městečka Fairfield, která řeší záhadný anonymní telefonát, který ji zavede na nehostinný ostrov do hotelu Harber Watch Inn.
Audiozpracování je alfou a omegou podobného projektu a tak ani tuto část tvůrci nepodcenili. Hra využívá binaurálního audia, které je spojováno především s virtuální realitou a navozuje v posluchači pocit obklopení zvukem. Na namluvení jednotlivých partů se navíc podíleli známí čeští dabéři v čele s Terezou Hofovou, Janem Šťastným, Norbertem Lichým či Bohdanem Tůmou.
„První myšlenky na interaktivní audiohru přišly asi před šesti lety, kdy začaly být populární hry postavené na principu rozvětveného příběhu. Lákalo mě vytvořit něco podobného. Jelikož mám ke zvuku blízko, bylo poměrně jasné, jakým způsobem by mohl být příběh zpracovaný,“ vzpomíná na zrod myšlenky tvůrce celého konceptu Tomáš Oramus.
Studio Play by Ears v čele s Tomášem Oramusem také aktivně spolupracuje se Sjednocenou organizací nevidomých a slabozrakých, takže hra nabízí k dispozici i speciální režim pro nevidomé.
Hra vyšla na začátku listopadu a je k dispozici pro Android a iOS. Demoverze je zdarma, celá hra pak stojí baťovských 99 Kč.