Kultovní filmový horor se ani tentokrát nedočkal adekvátní herní adaptace. Blair Witch obsahuje několik vynikajících momentů, ovšem mezi nimi vás čeká jen nuda a šeď.
Když jsem na letošním Gamescomu odcházel ze čtyřicetiminutové prezentace hry Blair Witch, byl jsem nadšený. Krásná grafika, tíživá atmosféra a v žánru adventur originální mechaniky působily opravdu zábavně.
Jenže to jsem ovšem nevěděl, že autoři do prezentované ukázky vybrali jen ty nejlepší pasáže a po zbytek cca pětihodinové hry mě čeká už jen jedna velká nuda. Jestli jsem někoho svým nadšeným preview povzbudil ke koupi, omlouvám se. Ale ne, peníze vám nevrátím, měli jste si počkat na plnohodnotnou recenzi.
Blair Witch je typický zástupce žánru tzv. walking simulátorů, tedy zážitkových her postavených z velké části na pečlivém průzkumu okolí a postupném odhalování příběhu. Problém je tentokrát v tom, že zde není co odhalovat.
Co si budeme povídat, ani filmová předloha nebyla zrovna nabitá událostmi, ovšem díky dobře poskládané partě hrdinů dokázala věrohodně zprostředkovat pocity strachu a bezmoci.
Hra má sice trojnásobnou stopáž, ovšem jen jednu hlavní postavu a ta podobný druh vyprávění neutáhne. Obzvláště když je tak nenápaditá a šablonovitá jako místní vysloužilý policista Ellis. Psychické problémy doprovázené halucinacemi? Trauma z války i rozvodu? Flashbacky i nedůvěra bývalých kolegů? Dlouhé monology prokládané fňukáním a funěním? Všechna tato klišé tu máme v míře vrchovaté.
Pokračování recenze v odkazu…
Kompletní recenzi najdete na stránkách Bonusweb.cz ZDE.