Nacházíme v blízké budoucnosti v Berlíně roku 2048. Svět je na pokraji zhroucení, panuje nedostatek zdrojů, je znečištěné životní prostředí, všude vládné zločin. Svět se navíc za přispění politiků začíná přetechnizovávat a digitalizovat – veřejnou správu ovládají humanoidní stroje, člověk je na každém kroku monitorován, neexistuje soukromí. Hráč se vžívá do kůže novináře Richarda Nolana, který se jako jeden z mála hlasitě ozývá proti současnému stavu i režimu.
Tak zní základní příběh adventury State of Mind, kterou bude vydávat německé studio Daedelic. Hra je ve vývoji již od roku 2015 a stojí za ní svým způsobem bláznivý, ale vysoce inteligentní Martin Ganteföhr. Poprvé jsme se o něm zmínili již v souhrnném videu o adventurách z Gamescomu 2016 (můžete shlédnout od času 39:20).
Martin Ganteföhr studoval literaturu a lingvistiku, záhy se však přesunul vyprávění příběhů prostřednictvím počítačových her. V roce 1998 založil studio House of Tales, kterou vedl po následujících 12 let. Kromě dělání her se věnuje také výuce na kolínské univerzitě. A jak sám přiznává, hodně jej ovlivnila civilní služba v psychiatrické léčebně v Osnabrücku.
A právě na psychologii si ve svých hrách Ganteföhr ujížděl – ať už to byla detailně zkoumaná psychologie postav, chování a vývoj společnosti, technologie a jejich zásah na lidský život. S tím se potýkal např. v Moment of Silence či Overcklocked a ještě hlouběji se v tomto tématu ponoří právě v připravovaném State of Mind. Pokud vše vyjde podle plánů, měli bychom se dočkat v srpnu letošního roku (tedy s dvouletým zpožděním oproti původním plánům).